Cei mai buni profesori sunt cei care la testul EQ au un punctaj înalt la conştiinţa de sine: menţinerea legăturii cu sentimentele proprii este primul pas spre abordarea lor eficientă. Se referă de asemenea la modul în care profesorii au o motivaţie intrisecă pentru a da ce este mai bun elevilor care au nervi şi aptitudini foarte variate şi diferite niveluri de interes şi atenţie. De asemenea profesorii consideraţi peste medie sunt mai optimişti decât ceilalţi, şi au scoruri mari la soluţionarea problemelor, împlinirea de sine, toleranţa la stress şi fericire.

În cazul profesorilor slabi se pare că factorul care le limitează cel mai mult succesul este lipsa de control a impulsurilor, ceea ce îi face să se enerveze, să îşi piardă răbdarea şi să aibă slabe calităţi de organizator. Un alt factor important este liipsa de flexubilitate. Excesul de rigiditate face ca mesajul profesorului să nu ajungă la destinaţie. Rigiditatea în reguli, disciplina şi menţinerea autorităţii fac parte din această lipsă de flexibilitate.

Category
Tags

Comments are closed